V júni dosiahla Kofola najvyššie predaje vo svojej histórii. Radosť robí adriatický región

07.08.2017 | Cez rekordný rast tržieb v ČeskoSlovensku a Adriatickom regióne skupina Kofola očakávane vykázala za prvý polrok celkové medziročné tržby nižšie o 3,8 %. Hodnota ukazovateľa EBITDA klesla medziročne o 32,1 %.

Radosť majiteľom skupiny stále robia úspešné akvizície v Adriatickom regióne. Tržby tam vzrástli o 19,2 %. Podiel EBITDA z tohto regiónu na celkové hospodárenie skupiny medziročne narástol zo 14 % na 20 %.  Pozitívne je najmä to, že EBITDA regiónu rastie aj cez veľké investície
do komerčných nákladov a budovania distribučnej siete. Hlavné zdroje tohto úspechu sú dva – prvým je práca s produktovým portfóliom a inovácie, ktoré sme na trh priniesli, napríklad športový rad Radenskej, nový prístup k ochuteným vodám a oživenie značiek tradičných limonád. Druhým je zvyšovanie efektivity vo výrobných závodoch a zrýchlenia interných procesov.

Od akvizície sme upevnili a dokonca zvýšili dominantný podiel značky Radenska v kategórii minerálnych vôd. V tomto roku sa nám tiež výborne darí v kategórii limonád, kedy v júni tradičná značka Ora dosiahla v objeme rekordného tržného podielu 45 %,“ komentuje situáciu na slovinskom trhu Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola ČeskoSlovensko.

Na domácom československom trhu skupina zvýšila predaje o 3,2 %. Najväčší podiel na tomto raste majú predovšetkým značky Rajec a Rauch. Opäť rastie najrýchlejšie segment reštaurácií a impulzných formátov, kde firma zaznamenala medziročný rast o viacej než 8 %. Značka UGO pokračuje vo svojom raketovom raste, v porovnaní s minulým rokom jej tržby narástli o 30,5 %, konkrétne o 1,6 mil. EUR. V súvislosti so značkou UGO skupina ohlásila akvizíciu, kedy prevzala od spoločnosti Titbit divíziu výroby a distribúciu šalátov. Divízia vyprodukuje niekoľko tisíc šalátov denne s ročným obratom 2,2 mil. EUR. Kofola sa tak stane českým lídrom v kategórii čerstvých balených šalátov.

V Poľsku skupina urobila dva kľúčové kroky. „Do konca roka sústredíme výrobu do jediného modernizovaného závodu v Kutně a v júli sme kúpili miestnu a rýchlo rastúcu spoločnosť Premium Rosa. Tá sa špecializuje na produkty vyrobené podľa tradičných receptov z ovocia a liečivých bylín, čo je segment, ktorý v posledných rokoch zásadne rastie,“ hovorí Daniel Buryš, finančný šéf skupiny a dodáva: „Ideme podľa plánu a veríme, že výsledky sa dostavia.“ Za poklesom výsledku v Poľsku stojí predovšetkým zmena obchodného modelu, ktorá smeruje k navýšeniu predajov vlastných značiek na úkor privátnych. 

Podľa Daniela Buryša má na pokles hospodárskeho výsledku významný vplyv aj vysoká cena cukru, ktorá by sa mala ale stabilizovať. Ohľadne výhľadu na celoročné hospodárenie Daniel Buryš hovorí: „Veľa napovedať by mala letná sezóna, ktorá je teraz v plnom prúde a počasie je aktuálne na našej strane.“

tz-sk-original