Kofola v Československu stabilne rastie, v Adriatickom regióne to poriadne rozbehla, v Poľsku sa stane výhradným distribútorom značky Nestea

06.11.2017 | Hlavná sezóna sa Kofole vydarila, tržby v treťom kvartáli narástli o 3,2 % a zisk EBITDA o 5,8 %. A to všetko počas najchladnejšieho septembra za posledné desaťročie. Za deväť mesiacov Kofola v Česku a na Slovensku medziročne získala o 3,6 % viac. Firme sa výborne darilo i v Adriatickom regióne, kde v tržbách vyrástla dokonca o 23,7 %.

Aj napriek týmto úspechom skupina zaznamenala od začiatku roka celkové tržby nižšie o 1,3 %. Kofola zatiaľ vykazuje aj nižší prevádzkový zisk EDBITA, a to o 17,1 %. Rovnako, ako v minulých kvartáloch je dôvodom poklesu hospodárskeho výsledku boj Kofoly o vyššie marže na poľskom trhu a vysoká cena cukru

Daniel Buryš, finančný riaditeľ skupiny Kofola, k hospodárskemu výsledku dopĺňa: „Celkové medziročné tržby Kofoly bez započítania poľského trhu narástli o 8,4 %. Máme veľkú radosť z adriatického regiónu, kde sa nám silne zhodnocujú úspešné akvizície v Slovinsku a v Chorvátsku. Dlhodobo sa nám darí na československom trhu, ktorý vytvára viac než dve tretiny skupinového profitu. V Poľsku investujeme do vlastných značiek a znižujeme závislosť na privátnych značkách. Začíname vianočnú sezónu, tá patrí vďaka štruktúre portfólia k vrcholom celého roka. Najviac sa Vianoce odrazia na predajoch tradičnej Kofoly a džúsov Happy Day.“

Na československom trhu sa firme darilo predovšetkým zásluhou značiek Rajec, Rauch a Vinea. Očakávanie splnila aj značka freshbarov a salatérií UGO. UGO prostredníctvom svojich 82 pobočiek navýšilo tržby o viac než tretinu. Penetrácia domáceho trhu je už dostatočná a UGO sa bude teraz sústrediť na dosiahnutie projektovanej rentability.

Na poľskom trhu sa Kofole podarilo uzavrieť dohodu s majiteľom ľadových čajov Nestea, spoločnosťou Nestlé S.A. Od roku 2018 to bude práve skupina Kofola, ktorá bude tieto  nápoje na poľský trh distribuovať.

hv-3q-sk-original