Biznis

Kofola ČeskoSlovensko kúpou Karlovarskej Korunní a Ondrášovky zásadne posilnila v kľúčovej kategórii balených vôd

15.04. 2020

Kofola ČeskoSlovensko sa 15. apríla 2020 stáva vlastníkom 100 % podielu v spoločnostiach Karlovarská Korunní a Ondrášovka po tom, čo transakciu schválil Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže v ČR a boli splnené všetky podmienky pre prevzatie. Kofola ČeskoSlovensko kúpou Korunní a Ondrášovky rozširuje svoje portfólio o tradičné české značky minerálnych vôd a zásadne posilňuje svoju pozíciu v kategórii balených vôd. Touto akvizíciou Kofola preberá distribučnú sieť, záväzky a pohľadávky, aj všetkých zamestnancov. Ako už obe strany uviedli, cenu transakcie nebudú zverejňovať.

Kofola ČeskoSlovensko kúpou Karlovarskej Korunní a Ondrášovky zásadne posilnila v kľúčovej kategórii balených vôd

Obe nové značky v portfóliu Kofoly majú bohatú históriu a vhodne doplňujú aktuálne portfólio postavené hlavne na tradičných značkách. Obohatením portfólia Kofoly je navyše Šaratica, výťažok z prírodného liečivého zdroja. Skupina Kofola poskytne svojim novým značkám zázemie silnej nápojárskej skupiny, organizovanú distribúciu a marketingové know-how.

„Kofola sa zameriava na posilnenie svojej pozície na domácom trhu nealkoholických nápojov. Akvizícia Korunní a Ondrášovky logicky bola dlhodobo hlavným cieľom,“ hovorí k motivácii pre túto akvizíciu Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko, a pokračuje: „Táto akvizícia zásadne pomôže v tom, aby sme boli na trhu naďalej konkurencieschopní. Pre lepšiu predstavu nám napríklad toto doplnenie portfólia pomôže v našom ďalšom raste v segmente HoReCa, ale značka Šaratica nám otvára cesty aj do lekární.“

„Pre Korunní aj Ondrášovku je to najlepší scenár, aký sme si mohli priať,“ komentuje transakciu za predávajúcu skupinu Ondrášovka Holding člen predstavenstva Pavol Krúpa a vysvetľuje prečo: „Korunní aj Ondrášovka sú tradičné české značky a nedokážem si pre zabezpečenie dlhodobého a zdravého rastu oboch firiem predstaviť vhodnejšieho kupca, ako je Kofola.“

V nadväznosti na akvizície tejto veľkosti v kombinácii s aktuálnou situáciou na trhu uskutočnila Skupina Kofola významnú vnútornú reorganizáciu. „Vytvorili sme špeciálny integračný interný tím pod vedením skúseného Jiřího Vlasáka, riaditeľa pre stratégiu Skupiny Kofola. Tiež sme posilnili skupinové vedenie financií, kedy do ich čela nastúpil Martin Pisklák, ktorý má za sebou úspešnú integráciu spoločností Radenska a Studenac do štruktúr Skupiny a zároveň má veľké skúsenosti z prevádzky a operatívneho riadenia firmy,“ hovorí Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola a dodáva: „Daniel Buryš ako generálny riaditeľ Kofoly pre ČeskoSlovensko sa v najbližších mesiacoch plne sústredí na stabilizáciu a následný rozvoj biznisu v ČeskoSlovensku v čase koronavírusovej pandémie. Som plne presvedčený, že Skupina Kofola je na túto veľkú akvizíciu aj na dôsledky preventívnych opatrení boja proti epidémii COVID-19 dobre pripravená.“

Najbližším cieľom integrácie je začlenenie nových značiek do portfólia a štruktúr československého biznisu a zodpovedajúca úprava stratégie pre pôsobenie v segmente balených prírodných pramenitých a minerálnych vôd. Z dlhodobého hľadiska pôjde predovšetkým o udržanie a rozvoj podielu Korunní a Ondrášovky v retaile a dobudovanie kanálov gastronómie a impulzu pre obe tieto značky. V prípade Šaratice pôjde Kofole ČeskoSlovensko predovšetkým o rozvoj distribučnej cesty smerom k lekárňam.